شنبه, ۱۰ دی ۱۴۰۱، ۰۲:۴۱ ب.ظ
مراحل داستان گویی در سخنرانی قسمت دوم
داستان خود را با موضوع، موضوع و هدف خود مطابقت دهید
داستان گویی بدون هدف خاص مانند بادکنک سربی پایین می رود.
میخواهید مخاطبانتان در حین گوش دادن به داستان شما چه کاری انجام دهند یا احساس کنند؟
اگر میخواهید آنها را تشویق کنید تا تغییری ایجاد کنند، قالب کلاسیک «قبل و بعد از داستان» را با تمرکز بر نحوه ایجاد تغییر و مزایایی که باید به دست آورید، امتحان کنید.
اگر میخواهید مخاطبان شما، داستانگو، را بهعنوان یکی از آنها ببینند، کسی که میداند در موقعیتی مشابه قرار گرفتن در چه شرایطی است، پس یک داستان شخصی که آسیبپذیری شما یا بخشی از سفر شما از شکست تا موفقیت را نشان میدهد، به اشتراک بگذارید.
اگر میخواهید مخاطبانتان با دیگران ارتباط برقرار کنند، شباهتهایشان را به جای تفاوتهایشان بیابند، داستانهایی با جذابیت جهانی تعریف کنید که پاسخ «بله، من هم هستم» را به دنبال داشته باشد. من هم چنین احساسی داشته ام.
برای اینکه آنطور که می خواهید کار کنید، یک داستان باید متناسب با مخاطب شما، هدف شما باشد و باید برای گفتن آن معتبر باشید. شما باید آن را واقعی نگه دارید.
یادگیری مهارت های ارتباطی یعنی فن بیان و آیین سخنوری از نیاز های اساسی زندگی مدرن میباشد .
محمدرضا نقیئی
مدرس مهارت های ارتباطی
09122989784