آموزش فن بیان و گویندگی در تهران

آموزش فن بیان و گویندگی به ساده ترین روش در تهران عملی و کارگاهی

آموزش فن بیان و گویندگی در تهران

آموزش فن بیان و گویندگی به ساده ترین روش در تهران عملی و کارگاهی

آموزش فن بیان و گویندگی به ساده ترین روش در تهران عملی و کارگاهی
محمدرضا نقیئی
0912-29-89-784

آدرس پیج اینستاگرام
@mohamadrezanaghiei.ir

آدرس کانال تلگرام
@mohamadrezanaghiei

بایگانی

۷ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

سوال بپرسید و وقتی در یک قرار هستید صحبت خود را باز کنید وقتی با پسر یا دختری که دوست دارید قرار می‌گذارید، ممکن است فشار بیشتری برای برقراری گفتگو احساس کنید. از برخی از استراتژی های ساده زیر استفاده کنید تا خود را آرام، خونسرد و در یک قرار جمع نگه دارید.
هدف را تغییر دهید:
 هدف از اولین قرار این نیست که همسرتان را پیدا کنید یا کسی را جذب کنید. باید با کسی آشنا شوید، چیزهای مشترک پیدا کنید و بفهمید که آیا علاقه ای متقابل در قرار دوم وجود دارد یا خیر. به خاطر سپردن این موضوع می تواند شما را آرام و همسطح نگه دارد. 
سوال بپرسید: پرسیدن سوالاتی که باعث می شود قرار ملاقات شما صحبت شود و مقداری از فشار شما را از بین ببرد. سعی کنید در مورد کار آنها بپرسید، برای چه به مدرسه رفته اند، در اوقات فراغت خود چه کار می کنند.
 باز کردن: باز کردن یک گام ضروری به سوی هر رابطه واقعی است و انجام زودهنگام آن یک تست سازگاری خوب است. با صحبت در مورد علایق، سرگرمی ها یا اهداف خود و سنجش پاسخ آنها، متوجه شوید که آیا با آنها وجه اشتراک دارید یا خیر.

 

محمدرضا نقیئی   

 مدرس مهارت های ارتباطی   

09122989784

۰۸ مرداد ۰۱ ، ۲۲:۱۵
مدرس مهارت های ارتباطی فن بیان

پیوستن به مکالمات گروهی را تمرین کنید


 در یک گروه بزرگ، بدون قطع صحبت یا صحبت کردن با کسی، نمی توان در یک کلمه صحبت کرد. 
افرادی که بیشتر برون‌گرا هستند، اغلب در مکالمات گروهی تسلط دارند، که اگر فردی هستید که طبیعتاً محتاط‌تر یا ساکت‌تر هستید، ممکن است سخت باشد.
 با استفاده از این رویکردها، خود را در گفتگوهای گروهی قرار دهید:
 گوینده را راهنمایی کنید: 
برقراری ارتباط چشمی با فردی که صحبت می‌کند می‌تواند یک نشانه اجتماعی باشد که به او اجازه می‌دهد بفهمد می‌خواهید چیزی بگویید. 
همچنین می توانید انگشت خود را بالا نگه دارید یا نام آنها را بگویید تا توجه آنها را جلب کنید.
 قطع کردن و عذرخواهی: برخی موقعیت‌ها وجود دارد که دریافت یک کلمه بدون قطع کردن غیرممکن است. اگر روش های دیگر را امتحان کرده اید و نمی توانید به نوبت برسید، اشکالی ندارد که صحبت را قطع کنید، عذرخواهی کنید و سپس نظر خود را بگویید.
 صحبت کردن: گروه ها می توانند پر سر و صدا باشند، بنابراین به خاطر داشته باشید که با صدای بلند و واضح صحبت کنید تا مطمئن شوید صدای شما شنیده می شود.

 

محمدرضا نقیئی   

 مدرس مهارت های ارتباطی   

09122989784

۰۸ مرداد ۰۱ ، ۱۹:۱۳
مدرس مهارت های ارتباطی فن بیان

مراقب نشانه های اجتماعی منفی باشید 


نشانه های اجتماعی منفی نشانه هایی هستند که نشان می دهد فرد ناراحت است، بی حوصله است یا نمی خواهد صحبت کند. این نشانه‌ها را می‌توان به‌عنوان چراغ‌های قرمز در نظر گرفت، زیرا نشان می‌دهند که بهتر است مکالمه را متوقف کنید، موضوع را تغییر دهید یا به پایان برسانید. 
وقتی در یک مکالمه چراغ قرمز را می زنید، دوستانه رفتار کنید و بگویید: «به نظر می رسد شما واقعاً مشغول هستید. بعداً با شما تماس خواهم گرفت.» این باعث می شود که آنها از قلاب خارج شوند و گفتگو را برای ادامه در زمان دیگری باز می گذارد.
 این نشانه های اجتماعی نشان می دهد که شما باید مسیر را تغییر دهید یا مکالمه را پایان دهید:
 اجتناب از تماس چشمی دادن پاسخ های کوتاه و تک کلمه ای حواس پرت به نظر می‌رسند، منطقه‌بندی شده‌اند، یا تلفن خود را چک می‌کنند بی قراری و ناتوانی در نشستن دست‌هایشان را روی هم می‌زنند یا ظاهراً حالت دفاعی دارند خاموش شدن یا ساکت شدن

محمدرضا نقیئی   

 مدرس مهارت های ارتباطی   

09122989784

اصول سخنرانی

۰۸ مرداد ۰۱ ، ۱۶:۰۹
مدرس مهارت های ارتباطی فن بیان

به دنبال نشانه های اجتماعی مثبت باشید


 نشانه های اجتماعی نشانه های ظریف کلامی و غیرکلامی هستند که می توانند به شما کمک کنند در طول مکالمه چه چیزی بگویید و چه نگویید.
 به نشانه های اجتماعی مثبت به عنوان چراغ سبز فکر کنید که به شما کمک می کند بفهمید چه زمانی یک فرد به موضوعی علاقه مند است. موضوعاتی که به افراد علاقه مند هستند بیشتر لذت بخش هستند، بنابراین دیدن چراغ سبز سیگنالی برای ادامه دادن به آن جهت است. 
در اینجا نشانه های اجتماعی وجود دارد که نشان می دهد شخصی از یک مکالمه لذت می برد:
به سمت شما متمایل می شود وقتی صحبت می کنید لبخند می زنید، سر تکان می دهید یا به ظاهر علاقه مند به نظر می رسید توجه کامل آنها را به شما می دهند به نظر می رسد مشتاق صحبت کردن است تبدیل شدن به بیان بیشتر و استفاده از دست خود باز کردن و به اشتراک گذاری بیشتر در مورد خود ابراز اشتیاق بیشتر ارتباط چشمی خوب

 

محمدرضا نقیئی   

 مدرس مهارت های ارتباطی   

09122989784

۰۸ مرداد ۰۱ ، ۱۳:۰۷
مدرس مهارت های ارتباطی فن بیان

 به موضوع قبلی برگردید
 گاهی اوقات، به جای اینکه احساس نیاز به شروع یک مکالمه کاملاً جدید داشته باشید، می توانید یک مکالمه قبلی را ادامه دهید. 
به مکالمات اخیر با یک نفر فکر کنید و ببینید آیا راهی وجود دارد که برای ادامه مکالمه خود حلقه بزنید.
 مثلا: اگر کسی خانه خود را بازسازی می کند، از وضعیت آن بپرسید یا برای دیدن تصاویر اگر دوستی گفت که در حال تلاش برای خرید یک ماشین جدید است، از او بپرسید که جستجو چگونه پیش می رود اگر کسی نمایشی را توصیه کرد و شما آن را تماشا کردید، پیگیری کنید تا در مورد آن صحبت کنید اگر یکی از همکارها به خوردن ناهار اشاره کرد، برای یک روز به دفتر او بروید.

 

محمدرضا نقیئی   

 مدرس مهارت های ارتباطی   

09122989784

سخنرانی بهتر

۰۸ مرداد ۰۱ ، ۱۱:۰۴
مدرس مهارت های ارتباطی فن بیان

یک روزنه پیدا کن
 هنگامی که موضوعی را در ذهن دارید، قدم بعدی یافتن راهی برای تبدیل آن به گفتگو است. شما می خواهید مکالمات را به گونه ای شروع کنید که به جای اجبار، طبیعی باشد. گاهی اوقات، حتی می توانید با صحبت های کوچک شروع کنید و سپس به آرامی به یک بحث عمیق تر تبدیل شوید.
 نکات ذکر شده در زیر می‌تواند به شما کمک کند تا راه‌هایی برای شروع بدون دردسر مکالمات و ادامه دادن آن‌ها پیدا کنید:
 سوال بپرسید تا فراتر از صحبت های کوچک بروید اگر کسی بپرسد "حالت چطوره؟" سعی کنید با صحبت در مورد پروژه‌ای که روی آن کار می‌کنید یا چیز خنده‌داری که در اوایل این هفته اتفاق افتاده است، از فیلمنامه خارج شوید. اگر از کسی بپرسید که حالش چطور است و او پاسخ داد، "خوب ، متشکرم." با سوال دیگری مانند "چه کار کردی؟" یا «من به دنبال نمایش جدیدی هستم. توصیه ای دارید؟»
 با همکاران بیشتر شخصی شوید اگر تمایل به صحبت کردن با همکاران دارید، سعی کنید با صحبت در مورد چیزی که در خانه روی آن کار می کنید یا برنامه هایی که برای آخر هفته دارید، کمی شخصی تر شوید. این می تواند به آنها کمک کند تا در سطح شخصی تری احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

 

محمدرضا نقیئی   

 مدرس مهارت های ارتباطی   

09122989784

۰۸ مرداد ۰۱ ، ۰۸:۰۲
مدرس مهارت های ارتباطی فن بیان

از سرت برو بیرون 


افرادی که با اضطراب اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند معمولاً افکار منفی را مانند "اگر چیز اشتباهی بگویم چه می شود" یا "احتمالاً خیلی احمق به نظر می رسم" یا "مردم در مورد چه چیزی صحبت می کنند"  توصیف می کنند. هر چه بیشتر روی این افکار تمرکز کنید، بیشتر مضطرب می شوید. این افکار همچنین شما را در سرتان نگه می‌دارد و حواس شما را از گفت‌وگویی که می‌خواهید انجام دهید منحرف می‌کند.
 از یکی از این مهارت ها برای قطع افکار منفی استفاده کنید:
تمرکز مجدد: افکار منفی سعی می کنند توجه شما را با بدجنسی، صدای بلند و ترسناک جلب کنند. مانند کودکی که عصبانی می شود، بدترین کاری که می توانید انجام دهید تسلیم شدن به خواسته های اوست. 
با نادیده گرفتن عمدی این افکار قدرت خود را پس بگیرید و به فردی که با او صحبت می کنید توجه کامل خود را جلب کنید. به دنبال چیزهای خوب باشید.
 وقتی ناامن هستید، ناخودآگاه به دنبال سرنخ هایی می گردید که نشان دهد دیگران شما را دوست ندارند. این می تواند شما را به یافتن مدرک حتی زمانی که وجود ندارد هدایت کند. با جست و جوی عمدی نشانه های خوبی که نشان می دهد مردم شما را دوست دارند و می خواهند صحبت کنند، این عادت را معکوس کنید.

سخنرانی جذاب


 از ذهن آگاهی استفاده کنید: ذهن آگاهی به معنای حضور کامل در اینجا و اکنون، به جای پرت شدن یا گیر کردن در سر است. شما می توانید با استفاده از یک یا چند حواس از 5 حواس خود، از ذهن آگاهی برای قطع افکار منفی استفاده کنید تا بیشتر از جایی که هستید آگاه شوید

 

محمدرضا نقیئی   

 مدرس مهارت های ارتباطی   

09122989784

۰۶ مرداد ۰۱ ، ۲۳:۰۸
مدرس مهارت های ارتباطی فن بیان